Subject: Ettevõtete digipöörde toetus
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 16:44:50 +0300

From: Maarja Metstak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 19, 2025 11:18 AM
To: Kaie Nurmik - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sandra Särav - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Leo Rummel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Andre 
Tammik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mihkel 
Evard <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Ettevõtete digipöörde toetus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Edastan veel mõned mõtted ja küsimuse digipöörde toetusmeetme osas.

Vastavalt koalitsioonileppe punktile 248. on kokku lepitud järgmist "Loome 
väikeettevõtjatele meetme majandus- ja laotarkvarade kasutuselevõtuks, 
toetame keskmise suurusega ettevõtteid protsesside digiteerimisel ja 
kiirendame robotiseerimist suurettevõtetes, et viia ettevõtete digiteeritus 
uuele tasemele." Tähtaeg IV kvartal 2025.

Palume infot, millises mahus uut digitaliseerimise meedet planeeritakse ning 
missugustest rahastusallikatest seda rahastada planeeritakse. Kuna lisaks 
digitaliseerimisele on lubatud toetada ka robotiseerimist, siis eeldame, et 
mõeldud ei ole digitaliseerimise teekaardi jätkumeedet, kuna sealsed 
toetussummad oleksid liiga väikesed robotiseerimise kiirendamiseks.

Lisaks soovime selgitada, et uue meetme välja töötamine on alati 
ressursikulukas nii ministeeriumile, rakendusüksusele kui ka taotlejale, 
seetõttu on otstarbekam olemasolevat meedet laiendada, mitte uut sisuliselt 
samasugust meedet välja töötada.

Energex on volitatud esindama 50 tööstusettevõtet digipöörde toetuste 
taotlemisel.

Lugupidamisega

Maarja Metstak | Finantsjuht | +372 53 420 457

Energex OÜ |  <http://energex.ee/et/> http://energex.ee/et/

From: Maarja Metstak
Sent: 17 June 2025 11:54
To: Kaie Nurmik - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sandra Särav - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Leo Rummel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Andre 
Tammik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ettevõtete digipöörde toetus

Tere!

Täname vastuse eest digipöörde toetusmeetmete osas.

EISil on avatud toetusmeede "Rohetoetus: tootmisettevõtja ärimudeli muutmise 
toetus", mis tänasel kujul ei vasta taotlejate vajadustele ning vastavalt 
EISi kodulehel olevale andmebaasile on kogu 8 706 543 € eelarvest 
rahastamisotsustega kaetud vaid 2 849 071 €. See tähendab, et Rohetoetuse 
eelarves on vabu vahendeid 5 857 473 €, ilmselt on see osaliselt kaetud 
menetluses olevate projektidega.

Teeme ettepaneku, et digipöörde toetusmeetmes ei tehtaks taotluse 
rahuldamata jätmise otsuseid eelarveliste vahendite puudumise tõttu enne 
Rohetoetuse taotluste vastuvõtu lõppu, s.o 05.09.2025. See annab võimaluse 
suunata Rohetoetuse meetmest ülejäävad vahendid digipöörde toetusmeetmesse.

Lugupidamisega

Maarja Metstak | Finantsjuht | +372 53 420 457

Energex OÜ |  <http://energex.ee/et/> http://energex.ee/et/